Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Starogard Gdański – edycja 2021

logotyp

Gmina Starogard Gdański informuje, że zakończyła realizację zadania polegającego na unieszkodliwieniu odpadów budowlanych zawierających azbest, pochodzących z prywatnych nieruchomości na terenie gminy.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gopodarki Wodnej pn. "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest", w ramach konkursu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2021), udzielił Gminie Starogard Gdański dotacji w wysokości 28 789,00 zł. Koszt kwalifikowany wyniósł 42 715,00 zł.

Zadanie współfinansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W ramach zadania osiągnięto zakładany efekt rzeczowy i ekologiczny, usunięto łącznie 89,71 Mg odpadów budowlanych zawierających azbest
z planowanych 84,65 Mg, w tym w ramach:

  1. wykonania demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Starogard Gdański - usunięto 54,49 Mg odpadów;
  2. transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest przechowywanych na posesjach mieszkańców gminy Starogard Gdański - usunięto 35,22 Mg odpadów.

    Koszt całego tegorocznego zadania wyniósł 47 998,10 zł. 

https://wfos.gdansk.pl/konkursy/usuwanie-wyrobow-zawierajacych-azbest-terenu-wojewodztwa-pomorskiego-edycja-2021

logotyp

Koszt kwalifikowany zadania 41 140,00 zł 

Kwota oraz forma dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Gdańsku  28 798,00 zł - dotacja

Projekt współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Opis zadania

 Zadanie pt. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Starogard Gdański - edycja 2021” zakłada   usunięcie w roku 2021 wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Starogard Gdański, w tym:

  1. wykonanie demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Starogard Gdański - szacowana masa 52,485 Mg;
  2. transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z posesji mieszkańców, na terenie gminy Starogard Gdański - szacowana masa 32,165 Mg


     i osiągnięcie w terminie do 15.12.2021r. efektu rzeczowego i ekologicznego jako masa unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest wynoszącego łącznie około 84,650 Mg. 
    Warunki uzyskania dofinansowania wynikające z Programu Priorytetowego "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest"

    Przedsięwzięcia wskazane we wniosku WFOŚiGW o udostępnienie środków muszą spełniać poniższe warunki:

     1) przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie gminy, w której została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest;

    2) przedsięwzięcie zlokalizowane na terenie gminy posiadającej program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest i jest z nim zgodne

    Pozostałe wymagania określa szczegółowo Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w regulaminie konkursu 
    Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2021)

    https://wfos.gdansk.pl/konkursy/usuwanie-wyrobow-zawierajacych-azbest-terenu-wojewodztwa-pomorskiego-edycja-2021