Wydział Gospodarki Komunalnej
Naczelnik - Karolina Szambowska
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ wykonuje zadania własne i zlecone gminie w zakresie:
- prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
- utrzymania czystości i porządku w gminie,
- rolnictwa,
- zieleni komunalnej i zadrzewień,
- ochrony środowiska i przyrody,
- łowiectwa,
- gospodarki leśnej,
- oświetlenia ulic, placów, terenów publicznych,
- energetyki,
- gospodarki odpadami,
- ochrony powietrza,
- targowisk i hal targowych,
- lokalnego transportu zbiorowego,
- dotacji do prywatnych inwestycji związanych z ochroną środowiska,
- wydawania zezwoleń na utrzymywanie psów ras niebezpiecznych,
- prowadzenia rejestru działalności regulowanej i udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni,
- kontroli prawidłowej gospodarki nieczystościami ciekłymi,
- likwidacji składowania odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych,
- corocznego opracowania i realizacji programu ochrony zwierząt,
- utrzymania cmentarza w Lesie Szpęgawskim,
- prowadzenia spraw związanych z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
- współpracy z jednostkami organizacyjnymi gminy wynikającej z zadań realizowanych przez wydział,
- komunikacji z mieszkańcami za pośrednictwem strony www.dokosza.eu.