Wydział Gospodarki Komunalnej

Naczelnik - Karolina Szambowska

WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ wykonuje zadania własne i zlecone gminie w zakresie:

  • prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  • utrzymania czystości i porządku w gminie,
  • rolnictwa,
  • zieleni komunalnej i zadrzewień,
  • ochrony środowiska i przyrody,
  • łowiectwa,
  • gospodarki leśnej,
  • oświetlenia ulic, placów, terenów publicznych,
  • energetyki,
  • gospodarki odpadami,
  • ochrony powietrza,
  • targowisk i hal targowych,
  • lokalnego transportu zbiorowego,
  • dotacji do prywatnych inwestycji związanych z ochroną środowiska,
  • wydawania zezwoleń na utrzymywanie psów ras niebezpiecznych,
  • prowadzenia rejestru działalności regulowanej i udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
  • prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni,
  • kontroli prawidłowej gospodarki nieczystościami ciekłymi,
  • likwidacji składowania odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych,
  • corocznego opracowania i realizacji programu ochrony zwierząt,
  • utrzymania cmentarza w Lesie Szpęgawskim,
  • prowadzenia spraw związanych z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
  • współpracy z jednostkami organizacyjnymi gminy wynikającej z zadań realizowanych przez wydział,
  • komunikacji z mieszkańcami za pośrednictwem strony www.dokosza.eu.