Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych

 (link otworzy duże zdjęcie)

Złożyłeś lub wysłałeś wniosek do urzędu? Chcesz szybko dowiedzieć się, czy Twoja sprawa została zrealizowana? Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych, który ułatwia kontakt urzędników z obywatelami. W ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP) Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3,5 miliona Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia np. 500+.

Co zrobić, by dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych? Można to zrobić na dwa sposoby.

PRZEZ INTERNET

Jeśli chcesz skorzystać z RDK przez Internet, potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu. Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP.

Skorzystaj z RDK

Co należy zrobić?

  1. Kliknij przycisk Skorzystaj z RDK.
  2. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się do usługi.
  3. Znajdziesz się w RDK. Wybierz przycisk Przekaż dane do RDK. Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz nr PESEL – zostaną przekazane do RDK. 
  4. Podaj swoje dane kontaktowe – numer telefonu i/lub adres e-mail.
  5. Potwierdź kodem swoje dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail. 
  6. Możesz to zrobić od razu lub, jeśli nie dokończyłeś procesu potwierdzania, bo np. nie masz przy sobie telefonu komórkowego, w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Wówczas skorzystaj z usługi: Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK). Nie będziesz musiał się logować do usługi. Przygotuj tylko numer PESEL.

W URZĘDZIE

Pobierz i wypełnij wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z RDK
Wniosek dostaniesz też w Urzędzie Miasta. Wniosek możesz również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,

Co należy zrobić?

  1. Złóż wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w urzędzie.
  2. Potwierdź swoją tożsamość – pokaż urzędnikowi swój dowód osobisty lub paszport.
  3. Przekaż urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres email.
  4. Potwierdź dane kontaktowe, które wprowadził urzędnik, czyli podaj mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu. Możesz to zrobić również online. Wtedy skorzystaj z usługi  Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Opublikowano: 13 sierpnia 2020 10:01

Kategoria: Ogłoszenia

Wyświetleń: 365

Urząd Gminy Starogard Gdański

Realizacja: IDcom.pl